piątek, 14 kwietnia 2017

Nasz projekt domu piętrowego

Projekt domu piętrowego KSENIA II

Nasz Projekt Domu, czyli dlaczego zdecydowaliśmy się na wybór projektu domu piętrowego

Nasza droga do ostatecznego wyboru projektu domu piętrowego była dość długa.  Szukając projektu domu idealnego początkowo koncentrowaliśmy się na domku z użytkowym poddaszem, bardzo podobają mi się dachy czterospadowe,
a szczególnie podobał mi się projekt domu "OPAŁEK" który posiada bardzo funkcjonalny rozkład pomieszczeń. Jedyna rzecz, która zadziałała na niekorzyść tego projektu to skosy, gdy uzmysłowiłam sobie jak trudno będzie urządzić piękne wnętrza pod skosami to momentalnie zrezygnowaliśmy z tego typu domu. Drogą eliminacje zrezygnowaliśmy z projektami zawierającymi powierzchnie ze skosami. 
Zawęziliśmy nasze poszukiwania do domów bez skosów, czyli albo parterówka albo domy piętrowe. Kolejna kwestia, która wówczas się pojawiła na tapecie to powierzchnia zabudowy, w przypadku domów parterowych znaczna część działki byłaby zajęta przez wybudowany budynek, i to przeważyło, że zdecydowaliśmy się na poszukiwania domu piętrowego. 
Tym sposobem znaleźliśmy dom idealny "OPAL 2". Domek ten był bardzo długo naszym numerem jeden - jego największe zalety to niewątpliwie układ pomieszczeń, apartament rodziców oraz powierzchnia strychu!!! Jednak coś nam nadal w tym projekcie domu brakowało, ten dom jak dla mnie nie miał tego pazura na zewnątrz, niezadaszone balkony to był również dla mnie pewien minus, bo co jak wyniosę coś na balkon i nie schowam i wszystko mi deszcz zaleje, zaczęliśmy dalej szukać, szukać aż trafiliśmy na projekt "KSENIA II", który jeszcze wtedy nie był skończonym projektem, ale już wtedy wiedziałam, że to jest to czego szukałam, ma wszystko, albo przynajmniej to absolutne minimum, które szukaliśmy. niestety, ze względu na to, że projekt ten był nowością, nie mieliśmy możliwości popatrzeć jak to wygląda w rzeczywistości, czujemy się trochę jak pionierzy w tym temacie, dlatego jeżeli ktoś również buduje ten dom zapraszam do dzielenia się swoimi uwagami i spostrzeżeniami co do tego projektu i realizacji, plissss

A na deser przedstawiam moje podsumowania co do zalet domów piętrowych:

- brak skosów
- mniejsza powierzchnia zabudowy w stosunku do powierzchni użytkowej
- mniejsza powierzchnia dachu
- dość mocna granica między strefą dzienną a sypialną
- chodzenie po schodach korzystnie wpływa na kondycję i sylwetkę
- koszty ogrzewania są mniejsze w stosunku do domów parterowych
- wygląd zewnętrzny mogą urozmaicić balkony z których będziemy mieć również widok na ogród

Z dzieciństwa największą zaletą naszego domu piętrowego była poręcz schodów, która służyła nam za zjeżdżalnię :)

Celowo nie piszę nic o wadach, na razie nie chcę się już nad nimi zastanawiać, ale może ktoś już jakieś zna i chciałby się nimi podzielić i uprzedzić co nas czeka?

4 komentarze:

  1. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie sam projekt jest niezwykle ważny i muszę przyznać, że ja także niedawno się na taki ruch zdecydowałam. Fajnie, że biuro projektowe https://zarzycki-konstrukcje.pl/ posiada wspaniałych specjalistów, i sam projekt do tej pory mnie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam projekt jest jak najbardziej w porządku, ale ja na tą chwilę najbardziej zastanawiam się nad domem kanadyjskim. Całkiem niedawno jak widziałem na stronie https://tomhus.pl/ to właśnie takie domy najbardziej mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń